Laatste Tyros news

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Yamaha-links etc.

Moderator: Ernie

robert

Laatste Tyros news

Ongelezen bericht door robert » 04 apr 2012, 09:16

Komt van Oosterdorp

Gisteren viel er een foldertje van dealer Oostendorp ( NL ) in mijn brievenbus waarin gemeld werd dat de Tyros4 Black het allerlaatse Tyrosmodel is.
Dit nieuws bevestigt dat na 10 jaar Tyros er een heel nieuw Yamaha highend keyboard in de maak is en dat de merknaam " Tyros " zal verdwijnen.

Ik denk dat we na de zomer meer zullen weten en dat we begin 2013 het nieuwste Yamaha arranger keyboard in de winkels mogen verwachten.
Yamaha laat uiteraard niets los. Ook over de opvolger van de PSRS910 wordt geen woord gerept.

De verkoop van de huidige Tyros4 in zwarte uitvoering loopt niet lekker en mijn vermoeden is dat er begin juli 2012 een prijsdaling zal aangekondigd worden om de resterende Tyros4 voorraad ( zilver en zwart ) zo spoedig mogelijk te liquideren.

Gr.Robert

demarren

Re: Laatste Tyros news

Ongelezen bericht door demarren » 04 apr 2012, 17:10

Ik ga gewoon wachten en kijken met wat ze voor de dag komen.
Heb alle tijd :p

laakies

Ongelezen bericht door laakies » 08 apr 2012, 19:10

Hoi,

Ik blijf lekker bij mijn Tyros 4, ben hier uitermate tevreden over, en ontdek nog steeds meer mogelijkheden.
Inmiddels heb ik er een 2e keyboard bij dus een Tyros Twin, en dan zijn de mogelijkheden weer meer.
zie ook foto mijn Tyros4 -Twin: KLIK HIER

Ik denk dat ieder zijn eigen weg moet bewandelen wat je precies wilt en hoe je wilt uitbreiden, dit kan al vele betaalbare mogelijkheden geven ten op zichte van maar weer even een nieuwe "Tyros 5" te kopen.

Ikzelf vind de lancering van een opvolger ook iets te snel, maar ja de cijfers tellen ook in Japan :laught:

Investeer in extra's zoals goede voices, styles, registraties daar kun je ontzettnd vele leuke dingen mee doen.

Maar iedereen is vrij om te doen wat z'n hartje wil, en bedenk je leeft maar 1 keer, dus geniet van je hobby zols je het zelf wilt.

Gr Toine

Ernie
Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ernie » 08 apr 2012, 21:34

Voor mij zou het genoeg zijn als ze de PSR3000 opnieuw uitbrengen maar dan met 76 toetsen :duim:

Gr. Ernie
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....!

demarren

Ongelezen bericht door demarren » 09 apr 2012, 09:15

Ik zou ook een keyboard willen met meer dan 5 octaven.
7 ware het best maar dat zit er niet in in een aranger :p

musicmaniac1965

Ongelezen bericht door musicmaniac1965 » 09 feb 2013, 02:16

Ik kwam op dit onderwerp via de Google search engine. Ik typte als zoek opdracht "yamaha tyros 4 opvolger".

Ik zie dat deze thread best wel oud is (ik zocht eigenlijk nieuwere info), maar ondertussen is de opvolger van de PSR-S910 wel al uit (De PSR-S950)

Dat de zwarte Tyros 4 niet zo snel verkoopt lijkt mij logish. Ook al vind ik zwart een mooiere kleur, die keuze had ik al moeten hebben toen ik de T4 kocht. Ik ga dus niet nog eens geld toeleggen op techniek dat ik al thuis hebt staan, en weer zou moeten inruilen. Sterker nog, ik denk dat ik weer een paar generaties oversla, zodat het eerstvolgende keyboard qua performance in geluid (en wie weet ook qua bediening), de Tyros 4 laat klinken als een low budget keyboard (dat doet de Tyros 4 ook met mijn toen hele dure Generalmusic WK4 Powerstation met karaoke module en hard disk, die nu wel al meer dan 15 jaar oud is). Ik heb het geld niet zo snel bij elkaar om iedere 2 a 3 jaar weer zo'n dure aanschaf te doen.

Toch ben ik nu wel benieuwd wat men gaat toevoegen aan hun vlaggeschip model. Ik vermoed in ieder geval meer Audio styles, zoals er nu al een paar zitten in de nieuwe PSR-S950.

Plaats reactie