Keuze tussen PSR S700 of Tyros 1

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Yamaha-links etc.

Moderator: Ernie

Steffan

Keuze tussen PSR S700 of Tyros 1

Ongelezen bericht door Steffan » 29 dec 2014, 13:51

Hallo allemaal.

Na jaren geen keyboard te hebben gespeeld, ben ik nu weer besmet met het virus. De oorzaak hiervan is, dat ik bij iemand op een Tyros 5 heb mogen spelen. En hoppa, besmet !!
Ik heb eerder altijd Keyboards gehad van GEM, maar heb nog nooit een echt leuke gehad, (PX-7, CD 10) nu heb ik de keuze tussen een PSR S700, of een Tyros 1, de laatste is iets duurder, maar ik weet wel, welk fantastisch geluid erin zit !

Nu ben ik eens benieuwd, welke jullie aanraden, wellicht zijn er mensen die beide keyboards hebben gehad, en mij in deze kunnen adviseren.
Alvast hartelijk dank hiervoor !!

p.s. Ik ben een thuisspeler, geen prof...

muziekmaker
Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Contacteer:

Re: Keuze tussen PSR S700 of Tyros 1

Ongelezen bericht door muziekmaker » 29 dec 2014, 14:21

Ik adviseer je om zelfs een Tyros 2 aan te schaffen i.p.v. een Tyros 1. De T2 heeft een beter klavier (die van de T1 wil wel eens manco's gaan vertonen) en bovendien is de T2 voorzien van usb-aansluitingen en een harde schijf. Je zou voor een beter geluid verder het standaard geluidsetje (de kleine boxjes en het subwoofertje) nog kunnen vervangen door een setje actieve speakers (evnt. met extra actieve subwoofer).
De wereld zit in je hoofd...
(no matter where you are; there you are...)
Afbeelding

Bennie1967
Welk instrument bespeel je ?: Cubase 9 Reason 9 tyro 5 en vsti
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bennie1967 » 29 dec 2014, 14:33

Hallo

Helemaal met jan eens.

ik heb er nog 1 te koop een tyros 2 met harddisk.

doe maar pb als je belanstelling hebt.

Groet

Bennie
20 jaar geleden hadden we in de studio een computer. Nu hebben we de studio in de computer

Steffan

Ongelezen bericht door Steffan » 29 dec 2014, 18:13

Oke, Hier maak ik dus op uit, dat in ieder geval de Tyros een betere keus is dan de psr s700...
De Tyros 2 is nèt iets te hoog gegrepen voor mijn budget.
Ik denk dat het zowiezo al een verbetering is ten op zichte van de eerdere GEM keyboards die ik heb gehad...

muziekmaker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muziekmaker » 29 dec 2014, 20:47

Het is en blijft natuurlijk jouw keuze maar met de aanschaf van een gebruikte Tyros is de kans op technische mankementen nu eenmaal groter dan bij een gebruikte T2. Dat is geen absoluut gegeven maar de achtergrond van de Tyros in het algemeen kennende zou ik voor iets meer geld een stukje meer plezier (peace of mind) kopen; uiteraard is de keuze aan jou.
Afbeelding

Steffan

Ongelezen bericht door Steffan » 30 dec 2014, 21:15

Nou, de kogel is door de kerk !
Ik haal morgen mijn Tyros 1 op...Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen, hoop, dat de mankementen mee gaan vallen. Ik krijg er in ieder geval 3 maanden garantie op.
Verder zal ik jullie op de hoogte houden !

Wil een ieder toch bedanken voor het advies ! :duim:

muziekmaker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muziekmaker » 30 dec 2014, 22:35

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Het gaat vast goed komen. :duim:
Afbeelding

Steffan

Ongelezen bericht door Steffan » 13 jan 2015, 12:52

Nou, Heb dus nu een poos mijn Tyros, maar ik ontdek nog steeds weer nieuwe dingen...Een wereld instrument, daar ben ik al wèl achter.
Heb mijn mappen op de harde schijf nu ook kunnen rangschikken, door informatie te vragen hier op het forum, geweldig gewoon, wat je aan tips meekrijgt, TOP !
Er stonden allemaal verschillende mappen met rare namen in de hoofdmap: Styles Yamaha, hier heb ik nu alles in alfabetische volgorde submappen in staan, waarin de titels van de styles gerangschikt staan, wèl ff een werk hoor, er waren 1238 styles aanwezig, heb een aparte kerstmap aan kunnen maken, waar ook weer 26 styles in staan, en dan staan er nog een aantal tigtallen aan songs in, maar daar ga ik een andere keer mee aan de slag...

lammie
Welk instrument bespeel je ?: tyros4
Contacteer:

Ongelezen bericht door lammie » 13 jan 2015, 16:32

Hoi Stefan

super dat je tevreden bent met je aankoop van de tyros1 .
Heb zelf ook een half jaartje op een tyros1 gespeeld en daar was zeker niks mis mee. Maar kreeg een super inruil prijs op een tyros4 Dus deze keuze was voor mij snel gemaakt en zeker geen spijt ervan.

Wens je heel veel speelplezier op de tyros1 en laat maar eens iets horen.

gr lammie

Plaats reactie