• Toon onderwerp - De opvolger van de Tyros 5 komt eraan ; Yamaha Genos.

Contact Hulp voor ForumStarters Yamaha Tutorials Uitdaging vd Maand Café Foto's Forumdag 2011

Het is nu 26 apr 2018 14:03

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De opvolger van de Tyros 5 komt eraan ; Yamaha Genos.
Nieuw berichtGeplaatst: 15 dec 2017 16:20 
Nieuw lid
Nieuw lid

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha Genos , Nord 5D
Maak van dit forum een besloten club , als moderatoren niet tegen "kritiek" kunnen dan is het geen "discussie" forum .
Ik heb nog geen "fatsoenlijk" en onderbouwd commentaar gelezen waarom de Genos niet zou "deugen"

Gr,
S :ok:

Profiel Stuur privĂ©bericht  

Nieuw berichtGeplaatst: 15 dec 2017 17:11 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: Tyros 2
Er is nergens in deze topic gewag gemaakt dat de Genos niet zou deugen of een prul zou zijn zoals jij zegt.
Sterker nog, er werd gezegd dat het wel degelijk een fantastisch instrument is maar wel veel te duur (in verhouding tot de verbeteringen - misschien zal de prijszetting mettertijd verbeteren maar da's koffiedik kijken).
Waar het hier om gaat is dat de verwachtingen (veel) hoger lagen en daar valt het wel even tegen voor hen die wel degelijk ervaren rotten zijn in deze materie.
Wat mijn opmerking betreft i.v.m. beschermfolie weet ik dat er een probleem is met de verflaag bij Ă lle toestellen. Zeg nu zelf, daar had Yamaha al lĂ ng een antwoord moeten op verzinnen...
Je voelt je kennelijk aangesproken omdat jij toevallig er wél een bezit.
Overigens... op een andere site waar je jezelf 'omdoopte' tot 'soneg' zie ik gelijkaardige reacties waarbij jij dan niét uit je dak gaat. Dàt verbaast mij dan weer wel...

Nieuw berichtGeplaatst: 11 jan 2018 16:01 
Nieuw lid
Nieuw lid

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha Genos , Nord 5D
Van Tyros naar Genos

Na 15 jaar de Tyros serie van de eerste tot de laatste 5 te hebben gehad en intensief te hebben bespeeld werd het na 4 jaar dat de Tyros 5 er was spannend waar Yamaha mee zou komen.
Nadat bekend werd dat het de Genos zou worden en veel informatie op het net verzameld al heel snel mijn dealer (Oostendorp Wezep) gemaild en na een korte onderhandeling over de inruilprijs zijn we het eens geworden ( is mij de afgelopen 15 jaar altijd prima bevallen ) en is de Genos besteld .
Dus na enkele weken kreeg ik een belletje (begin November) dat de Genos binnen was gekomen en dus met hooggespannen verwachtingen ik de Genos opgehaald , en thuis gekomen snel uitpakken en hem op zn plaats zetten , nou had ik de 61er versie van de Tyros 5 dus de Genos is dus een stuk groter (langer) dan de T5/61 , mn beperkte ruimte (in huiskamer) was destijds voor de T5/76 ook te klein dus met de Genos kan het net aan . vond het in eerste instantie vreemd dat Yamaha niet met een 61 toets uitvoering kwam , maar dat is uiteindelijk toch nog goed gekomen en het bevalt boven verwachting goed .
Over de geluidskwaliteit kan ik kort over zijn , die is buitengewoon goed als je hem op topklasse speakers afluistert , ik heb al jaren geleden geïnvesteerd in een paar uitstekende studio monitors en een even goede audio interface (Tannoy 8d & Focusrite 8I6) dus daar is geen twijfel over mogelijk . Wel is het van belang om net als op de Tyros de EQ setting’s en de Compressor setting even goed af te stellen , staat dit niet goed afgesteld kan je zelfs een Genos als een “krant” laten klinken . Zo uit de doos is de Genos erg “Bassig” afgesteld en waarschijnlijk naar de smaak van de “jongere” ( Dance) gebruiker .
Wat de bediening betreft is voor het “normale” gebruik alles prima te vinden en het grote 9” inch scherm is prima te bedienen en reageert gewoon goed op alle “knoppen” , Op de Genos zijn de bekende schuifregelaars die bij de T5 onder het display zaten verplaatst naar de linkerkant van het display en dat is een prima plek voor gebruik als Drawbars , maarrrr op de T5 kon je ze ook gebruiken voor het instellen van de effectenwaardes van de diverse “plug-in” effecten , dit is helaas niet meer actief op de Genos ( jammer) , maar ze hebben daarentegen weer andere functies die je aan ze kan toewijzen , erg leuk maar eenmaal ingesteld laat je het staan zoals het is , ook de extra draaiknoppen met het extra oled schermpje is een leuke extra om snel iets te veranderen , maar is ook op andere manieren te regelen. Wat wel veel “hoofdbrekens” heeft gekost is het overzetten van de registraties en de software van de Tyros 5 , Yamaha heeft hier duidelijk een grote steek laten vallen naar mijn idee , ik heb onwijs veel registraties en stylen gemaakt de afgelopen 15 jaar met de Tyros serie dat het elke keer bij de overstap naar een ander model tyros probleemloos overgenomen werd en alles naar behoren werkte , Dit was dus bij de Genos in eerste instantie in het begin totaal niet duidelijk en er was niet een of ander conversie programma om dit te doen . De Genos heeft 3 Usb poorten en als je een Usb stick een andere plek geeft werken sommige registraties niet , Bij Yamaha wordt hard gewerkt aan een update , en hopelijk wordt hier wat aan gedaan ( en nog meer “bugs” ) Wat dan wel weer erg fijn werkt is het programma “Musicsoft Downloader” waar je eenvoudig je bestanden in de Genos kan “beheren” en ordenen .
De meest gestelde vraag is vaak “is het de overstap waard van de Tyros5 naar de Genos ? “ ,nou is dat altijd moeilijk om dat voor iedereen te zeggen , maar de Genos is absoluut een grote stap voorruit ten opzichte van de T5 in geluid’s kwaliteit , maar als je nog niet alles uit je T5 weet te halen die ook nog steeds een geweldig instrument is , is het geen “noodzaak” , maar pure Luxe . In de eerste weken heb ik eerlijk gezegd wel mn bedenkingen gehad of ik er wel goed aan heb gedaan , gezien het “gedoe”met de registraties en stylen overzetten ( ±2500 stuks) , maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met de Genos wat toch uiteindelijk wel de bedoeling is

Gr, Soryt :laught:

Nieuw berichtGeplaatst: 11 jan 2018 18:11 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: T5-76, Pa4X-76, MOXF6. Hammond XE1
Hoi Soryt,

Bedankt voor je uitvoerige verhaal. :ok: :ok:
De keuze welk instrument men kiest is natuurlijk een puur individuele keuze.
Ook ik heb een lang Yamaha-verleden en ik speel nog steeds met plezier op mijn T5-76 en de MOXF6.
Ik keek echt met spanning uit naar de Genos.
Maar ik was echt teleurgesteld toen de specs e.d. bekend werden.
Voor mij een reden om naar Korg Pa4X-76 over te stappen en die keuze is mij bijzonder goed bevallen.
In mijn geval voegt de Genos niets toe aan de combinatie van de T5 en MOXF6 die ik gebruik.
Maar los van alles is de Genos natuurlijk een fantastisch instrument en ik wens je daar otzettend veel muzikaal plezier mee toe.

Groeten
Ben

Nieuw berichtGeplaatst: 11 jan 2018 18:27 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Soryt schreef:
Maak van dit forum een besloten club , als moderatoren niet tegen "kritiek" kunnen dan is het geen "discussie" forum .
Ik heb nog geen "fatsoenlijk" en onderbouwd commentaar gelezen waarom de Genos niet zou "deugen"

Gr,
S :ok:

Hoi Soryt

Wij zijn misschien niet echt een discussie forum. Maar uiteraard kunnen wij wel tegen kritiek.
En kritiek kan negatief en positief zijn. Maakt niet uit.
Maar discussies zijn uiteraard welkom en dan mag iedereen zijn of haar of gender mening verkondigen.
En let wel.... discussies worden vooral overeind gehouden door de leden in het algemeen en daarbij verkondigen ook sommige moderatoren (ook ik) hun eigen mening. Dit moet uiteraard kunnen.
Een besloten club maken van dit forum is dan ook niet aan de orde.

Met vriendelijke groet
Ernie

Nieuw berichtGeplaatst: 11 jan 2018 21:42 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Uiteraard is ook de Genos een prima keyboard. Ik vind eigenlijk het spelen zelf interessanter dan het "discussiëren" erover.
Gelukkig is dat hier op het forum ook zo.

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 12 jan 2018 08:05 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: Tyros 2
Soryt schreef:
Van Tyros naar Genos... ... maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met de Genos wat toch uiteindelijk wel de bedoeling is
Gr, Soryt :laught:

Dit is een prima en uitgebreide ervaringsbeshrijving waar we als keyboarder veel aan hebben.
Prima artikel ! :ok: :duim:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]