Roland HP 137R

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Roland-links etc.

Moderator: Ben

Rowy
Welk instrument bespeel je ?: piano
Contacteer:

Roland HP 137R

Ongelezen bericht door Rowy » 12 jun 2017, 10:34

Lang, lang geleden kocht ik een Roland HP 137R, een digitale piano. Een sober model, omdat hij zoveel mogelijk op een echte piano moest lijken. Ik heb hem inmiddels al diverse malen gerepareerd, d.w.z. de rubberen sensor strips vervangen. Deze strips zijn niet meer verkrijgbaar. Tweedehands wel, maar die zijn dus ook al enigszins versleten. Dat is jammer, want de piano werkt nog steeds goed en ik wil eigenlijk geen andere kopen.

Niettemin ben ik op zoek gegaan naar de opvolger van de opvolger van de HP 137R (zo lang is het al geleden). Ik kan echter niet vinden welk type dit zou zijn. De HP 137R heeft als extra alleen een orgelklank, een klavecimbel en een elektrische piano, maar dat had van mij niet gehoeven. Meerdere ledjes op het frontpaneel zijn helemaal uit den boze. De pianoklank moet goed zijn, dat wel, verder hoef ik geen extra's. Al moet er wel een hoofdtelefoon op kunnen, anders kan ik net zo goed weer een akoestische piano kopen.

Heeft iemand enig idee?

muziekmaker
Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Contacteer:

Re: Roland HP 137R

Ongelezen bericht door muziekmaker » 12 jun 2017, 11:46

Misschien is dit iets voor je.
De wereld zit in je hoofd...
(no matter where you are; there you are...)
Afbeelding

Rowy
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rowy » 12 jun 2017, 19:36

muziekmaker schreef:Misschien is dit iets voor je.
Dat is inderdaad een goede tip. Het is wel een Yamaha. Destijds koos ik voor Roland, omdat ik Yamaha iets te scherp vond klinken, en Roland klonk ongeveer als mijn Pleyel. Maar dat is zo lang geleden. Bedankt

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.
Contacteer:

Ongelezen bericht door André Lazeron » 12 jun 2017, 21:42

Hallo,

Ik was altijd al een Fan van Roland-Piano!

kijk even Hier

Thomann

Helaas is er in deze tijd toch iets veranderd en dat zijn de GM standard geluiden die er ook bij
zitten,en ook Split!
Het hoeft niet zo duur te zijn,dus kijk rustig in het Rond :cool:

Groeten van André. :ciaoo:

Rowy
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rowy » 12 jun 2017, 23:01

Bedankt, André. Jammer van al die flauwekul die er tegenwoordig opzit. Ik ben misschien te ouderwets :laught:

Deze is ook heel aardig: https://www.thomann.de/nl/roland_hp_504_sb.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie