• Toon onderwerp - Ervaringen GW-8

Contact Hulp voor ForumStarters Yamaha Tutorials Uitdaging vd Maand Café Foto's Forumdag 2011

Het is nu 22 sep 2018 10:12

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaringen GW-8
Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 12:00 
Hoi leden.

Bij deze wil ik toch even mijn ervarigen op de GW-8 beschrijven zowel de min als pluspunten dat is wel eerlijks.

Het klavier voelt wat goedkoop aan is mijn mening dat is een minpuntje maar ik ondervind daar geen probleem mee.
De usb sticks werken niet altijd als die niet goed zijn geformateerd(dan moet het op de pc via schrijfbeheer deze tip heeft Paul al eens gegeven)neem geen stick van Take Ms die krijg je niet aan de praat.

Inmiddels loopt de stick van Joy It (4GB) als een speer op de Gw-8.
De sound van de GW-8 zijn van goede kwaliteit.Bij Yamaha vindt ik de trompet sounds wel beter als bij Roland,maar je kan ze ook nog bewerken op de GW-8(Synthesizer Cross Over)de synthesizer klanken zijn een juweeltje is mijn mening en ook goede piano sounds.

De stylen,de stylen zijn heel goed inzetbaar en bied voor alle genres wat zowel variatie,fills en intro's.

De structuur en de handleiding,als je voor het eerst met dit keyboard werkt en de handleiding erbij neem zul je snel wegwijs worden op het instrument.

User Styles en Sounds zijn in te lezen via de Usb stick.

100 sounds te programmeren onder 10 perfomance banken 10x10 je kunt er snel bij komen.

De Style converter software heb ik nog niet geprobeerd maar kan ook niet alles tegelijk.
Playlist software werkt goed en is makkelijk in gebruik,je kan Mp's,Wave en midi Files direct afspelen via de usb stick eerst op je computer bewerken en dan in je Gw-8 gebruiken.
De Backing Track Functie had ik heel iets meer verwacht(stem verwijderen bij een File)is wel redelijk maar mag en kan volgens mij beter.

Uiteindelijk conclusie:
Ben erg verbaast wat de Gw-8 voor mogelijkheden biedt kwa prijs verhouding(veel mogelijkheden voor een zeer gunstige prijs)

een nadeel is dat je geen vesterking heb voor degene die dat wel graag hebben(Sluit hem gewoon aan op je audio installatie heb ik ook gedaan)

Eerder is het al besproken waar het ingezet kan worden.
Goed voor thuis gebruik.
Goed voor in een band.(podium)
Zeer geschikt voor een podium entertainer en/of alleen een Toetsenist met zanger(es) of entertainer.

Wou toch even deze ervaring schrijven.

Ik heb een heel goede keuze gemaakt en het keyboard doet ver boven mijn verwachtingen.

Groetjes William.

Berichttitel: Re: Ervaringen GW-8
Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 12:46 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha Tyros 5
Hoi William,

Goed te horen dat je nieuwe keyboard je prima bevalt !
Wat dat betreft is de beginperiode altijd het belangrijkst . . . . of het 'klikt'.

Dank voor dit nuttige topic voor andere muzikanten die wellicht ook zoekende zijn !

gr. Paul

Profiel Stuur privĂ©bericht  

Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 14:04 
VeelPoster
VeelPoster

Welk instrument bespeel je ?: Cubase 9 Reason 9 tyro 5 en vsti
Hallo Wiliam

Vind het fijn om te horen dat weer veel plezier beleefd aan je instrument.

Groetjes

Bennie

Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 15:32 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Tyros3 XXL
Hoi William,

Fijn dat je je bevindingen van de Gw-8 met ons wilt delen, anderen kunnen daar toch weer hun voordeel mee doen, ik hoop dat je verder veel plezier aan je Gw-8 mag beleven.

Gr. Gerrit

Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 18:22 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Hoi William,

Gefeliciteerd met deze aankoop...en eh....laat hem maar eens horen hier :duim:

Gr. Ernie

Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 20:46 
VeelPoster
VeelPoster

Welk instrument bespeel je ?: Tyros3
Hoi William,

Ben ook wel benieuwd naar een opname. :wistle:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Han

Nieuw berichtGeplaatst: 19 jan 2009 21:09 
Hoi Han en alle ander.

Er komt zeker een opname binnenkort,er zal ook weer muziek op een website geplaats worden waar ik ook mee bezig ben.
moet morgen eerst een paar kabeltjes aanschaffen.

En uiteraard ben ik nog heel erg druk met de GW-8 verder te ontdekken en moet de styleconverter snel eens onder de loep nemen.

even geduld dus nog,en als ik eenmaal achter de Gw-8 zit is komt er van al het andere niets meer omdat het me heel erg veel plezier bezorgt, :keyboard:

Groetjes William.

Nieuw berichtGeplaatst: 23 jan 2009 16:56 
Hoi William..

Ik deze berichten gesplits, je nummer Feel staat nu op je eigen podium :;):
Op de hoofd pagina van het forum ga je naar Podium en klikt op het subforum met de letter "W".
Je volgende song bijdragen kan je voortaan op dit podium plaatsen.

Groetjes,
Jacques

Nieuw berichtGeplaatst: 27 jan 2009 16:57 
De style converter.

ik zou nog even terug komen op de styleconverter die bij de GW-8 is bijgeleverd.

De styleconvertersoftware(handleiding) is geheel in Engels en helaas is mijn Engels zo slecht dat je dat niet wilt weten.

Ik heb het wel geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik kan wel een midfile omzetten naar style maar die is dan maar 8 kb,dat klopt niet volgens mij.

Ingeladen in het keyboard doen ze helemaal niets.

Maar dat zal beslist aan mij liggen,en in de Duitse taal kan ik de styleconverter(handleiding)niet vinden dat is jammer want dan was ik er wel uitgekomen.

Groetjes.

Nieuw berichtGeplaatst: 27 jan 2009 22:25 
Hoi William,

Ik heb het met meerdere pakketten geprobeerd MIDI files als style op te slaan.

Bij een Casio keyboard krijg je hiervoor software bij je instrument maar het is erg afhankelijk van hoe de MIDI is ingespeeld en of het MIDI 0 of 1 is.
Het is mij 1 keer gelukt met heel lang tobben een stijl te maken van een MIDI file via de Casio software maar het klonk werkelijk vreselijk!!!!!
(En dat heeft helemaal niks te maken met het keyboard van Casio trouwens.)

Voor een Yamaha is het mij ook 1 keer gelukt een MIDI file te maken als stijl maar het instrument raakt er helemaal van in de stress.
Ergens tijdens het converteren loopt er iets spaak waardoor je instrument er of heel weinig mee kan of helemaal niks.

Jammer te lezen dat de software bij Roland geleverd ook behept is met deze keerzijde van het converteren.

Misschien kan je ergens een duitse handleiding vinden van deze software, zou zeggen probeer het eens via de Roland site in duitse taal.
Of even googlen op het onderwerp, vaak vind je dan ineens een link waarmee je misschien verder kan.

Uiteraard wil ik best aanbieden de handleiding in globaal te vertalen aangezien ik met engels best goed overweg kan...

Ik hoor het wel van je.

Groetjes:Ramon

Nieuw berichtGeplaatst: 28 jan 2009 16:37 
Hoi Ramon.

Heel erg bedankt voor je aanbod om me evenueel te helpen,ik zou daar ook graag gebruik van maken als dat mogelijk is.

Nu kan ik je wel een heel verhaal gaan vertellen hier maar dan wordt het wel erg lang.

Ik geef je de volgende link http://www.roland.com/products/en/_support/dld.cfm?ln=en&dsp=0&iCncd=4807 hier kan je de styleconverter voor de GW-8 gratis downloaden+de handleiding en de Quickstart.

Als die eens bekijk en je gaat zelf voor het programma zitten wordt alles mischien veel duidelijker voor je en wat eenvoudiger.
Heb je er een keer tijd voor dan kan je me mischien in eenvoudige taal uitleggen hoe het werkt.

Maar natuurlijk is alle hulp welkom.in het duits is het helaas niet te vinden.

Ramon of eventueel een ander heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedank voor de eventuele moeite.

Je moet volgens mij wel midi format 0 gebruiken?

Groetjes William.

Nieuw berichtGeplaatst: 28 jan 2009 19:13 
Hoi William,

Ik gaat eens op mijn gemak bekijken of ik de handleiding naar eenvoudig nederlands kan vertalen.

Het zou best kunnen dat Roland met MIDI 0 files werkt maar deze komen erg weinig voor want meestal worden de midi files in 1 standaard gemaakt.

Kortom ik gaat hier even op het gemak voor zitten en als ik een vertaling heb dan krijg je deze van mij wel via een Pb'tje.

Nieuw berichtGeplaatst: 28 jan 2009 19:32 
Hoi Ramon.

Bij deze dan heel erg bedankt voor al jou hulp waar ik zeer blij mee ben en neem rustig de tijd ik ben al blij dat je het wilt doen voor me.

Bedankt .

Groetjes William.

Nieuw berichtGeplaatst: 02 feb 2009 20:17 
Inmiddels heeft Ramon de Engelse handleiding vertaalt voor in mij goed begrijpbaar Nederlands.

Bij deze wil ik hem dan ook bedanken voor zijn behulpzaanheid.

Waar is dit forum toch niet overal goed voor.

Ramon Bedankt.

Groetjes William.

Nieuw berichtGeplaatst: 02 feb 2009 22:30 
Hoi William,

Ja graag gedaan hoor, vind het wel een uitdaging dergelijke vertalingen te doen.

Ben blij dat je er content mee bent, daar was het allemaal om te doen uiteindelijk..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]