Link: Handleidingen Roland

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Roland-links etc.

Moderator: Ben

Paul
Welk instrument bespeel je ?: Yamaha Tyros 5
Contacteer:

Link: Handleidingen Roland

Ongelezen bericht door Paul » 28 feb 2008, 00:03

Via onderstaande links kun je de Nederlandstalige handleidingen van Roland instrumenten downloaden;

http://manuals.roland.be/Nederlands/

gr. Paul

sweetdialog

Re: Link: Handleidingen Roland

Ongelezen bericht door sweetdialog » 17 feb 2009, 15:11

Dag Paul en andere leden,

Kan iemand mij schrijven hoeveel styles
van internet ik op de internal memory
van de Roland E50 kan downloaden? Ik heb er pas 5 styles
op gedownload en hij geeft nu al aan dat ie vol is.
Hoeveel ruimte heeft de internal memory eigenlijk?

Ik moet er toch wel meer dan 5 kunnen downloaden?

Met vriendelijke groeten,

Ferit

Eric
Welk instrument bespeel je ?: Tyros 5/76
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 17 feb 2009, 16:38

Hoi Ferrit,

Lijkt me niet normaal dat je slechts 5 styles kan opslaan. Wellicht is er een of andere ontbrekende bewerking tijdens opslag. Kan echter niet meepraten over Roland-geheugencapaciteiten maar weet wel dat in geval Yamaha een gelijkaardig "probleem" heeft. Het standaard "user-station" heeft een beperkte opslagcapaciteit en kan je maar niet gebruiken als "opslag" voor nieuwe styles, registraties enz... Je moet het veeleer zien als een tussenstation.
Bv: een style kan je naar daar copiëren om verder te bewerken om nà bewerking ze terug een andere locatie te geven op interne HD of andere gegevensdrager. Het is al helemaal uit den boze om registraties te "linken" naar styles op een userstation want gegarandeerd loopt de "user" vol. Je kan alles wissen maar dan zitten ook alle registraties in de knoei.
(Tot schade en schande zelf moeten ervaren... :wistle: )

Kortom, nog eens grondig navlooien in handleiding of "Roland-collega's" PB'tje sturen kan je wellicht verder helpen. :;):
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

William

Ongelezen bericht door William » 17 feb 2009, 20:46

Hoi Ferrit.

Als het goed is je geheugen van de E-50 Intern geheugen: SSD (Solid State Disk) 16MB

Nu zegt het me allemaal nog niet zo heel veel omdat ik nog niet zo lang een Gw-8 heb.

Maar als ik styles wil laden in het user geheugen moet ik dat via de Usb stick doen(ik kan 100 styles inladen in het usergeheugen)

Is het niet zo dat bij de e-50 de styles via bijvoorbeeld de memory stick of smartmediakaart ingeladen moet worden.

Ik probeer je te helpen omdat het bij de Gw-8 wel zo moet worden gedaan.

Groetjes William.

Eric
Welk instrument bespeel je ?: Tyros 5/76
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 18 feb 2009, 09:39

Heb in handleiding eens zitten vlooien en bemerkte dat er verschillende "geheugenruimtes" beschikbaar waren gaande vanaf 4Mb tot verschillende Gb's.
Lijkt me dus interessant om te weten hoeveel user-geheugenruimte je keyboard tot beschikking heeft.
Om je een idee te geven, m'n T2 heeft slechts kleine 4Mb (!) en zit binnen de kortste keren "vol".
Als daar ook nog eens een paar opnames (midi) tussen staan heb je veel kans dat er snel niks meer bij kan.
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Plaats reactie