Aanschaf van een synthesizer.

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Roland-links etc.

Moderator: Ben

Hessel

Aanschaf van een synthesizer.

Ongelezen bericht door Hessel » 17 jan 2010 13:30

Hallo Muziekvrienden,

Ik zit al een tijdje te denken om een synthesizer aan te schaffen bij mijn tyros 2, gewoon voor thuis gebruik en misschien als ik ermee heb leren werken om hem ook live in ons keyboard Ensemble te gaan gebruiken.

De reden voor deze aanschaf is het gemis van bepaalde voices die niet in de Tyros 2 zitten, of voices die beter klinken dan de T2. Omdat wij met ons orkest pop en instrumentale nummers spelen en alles Live maken we zoveel mogelijk gebruik van alle voices in de keyboards voor zowel de melodie als de begeleiding partijen dus ook bijvoorbeeld Synthvoices.

Omdat ik vaak bij elk nieuw nummer dat we gaan spelen niet steeds de zelfde voices wil gebruiken bijvoorbeeld bass, synthbrass , synthbass of andere synthvoices blijft mijn eigen klankkleur voor mijn persoonlijk steeds het zelfde. We spelen bijvoorbeeld ook 2 nummers van Jean michel jarre waar ik de melodie partijen speel en dan wil je toch wat mooie vette synth voices gebruiken en ja die mis ik net dan.

In mijn laatste Roland keyboard de VA-7 had ik wel een groter arsenaal aan de klanken die ik hier beschrijf,Ik heb mijn oog laten vallen op een Synthesizer van roland en heb een paar instap modellen bekeken de specificaties vergeleken filmpjes bekeken de voor en nadelen bekeken van de Juno D, Juno Di , en de Juno G.

Hoewel ik ook geen synthesizer wil hebben met alleen maar synthvoices maar ook de rest van de voices natuurlijk wil gaan gebruiken hoef ik ook geen Synthesizer met allerlei overbodige toeters en bellen zoals een vocoder bijvoorbeeld, maar je eigen klanken maken en aanpassen kan natuurlijk bijna op ieder synthesizer.

Ik wil er ongeveer een 1.000 euro aan besteden en mijn keuze is eigenlijk gevallen op de Juno G die ik overal voor 899,00 euro tegenkom het lijkt mij een prima keuze, misschien zijn er onder jullie muzikanten die ook ervaring hebben of hadden Met de Juno G en kunnen mijn misschien meer info en de voor en nadelen van de Juno G geven.

Misschien hebben jullie nog andere suggesties over synthesizers van andere merken.

Groetjes,

Hessel.

Ferdy
Welk instrument bespeel je ?: psr sq16, psr s900, Gem Wk2, B4II
Contacteer:

Re: Aanschaf van een synthesizer.

Ongelezen bericht door Ferdy » 17 jan 2010 14:45

Hoi

Ik ben ook op zoek gegaan naar een synth en van korg hebben ze ook erg mooie
Ikzelf ben meer opzoek naar een lose module om op de key aan te sluiten via midi
maar ik denk dat jij met toesen wilt ik zou ook eens naar korg kijken zitten ook mooie tussen

Groetjes
Ferdy
Vele Groetjes
Ferdy

Afbeelding

Hessel

Re: Aanschaf van een synthesizer.

Ongelezen bericht door Hessel » 17 jan 2010 15:25

Hoi Ferdy,

Ja korg heeft ook mooie synths en ik zoek nog even verder, en ja ik wil wel graag een normale synth en geen module aangezien ik soms weinig tijd heb om te schakelen naar een andere voice.

Ik gebruik natuurlijk de registratie knoppen op de T2 waar mee je snel kan schakelen ik heb wel eens een simpele module op de kop getikt om te proberen hoe dit nou via midi werkt maar ik kwam er niet helemaal uit ook wist ik niet hoe je die midi gegevens aan een registratie moest toewijzen, maar ook over midi valt natuurlijk nog een hoop te leren.

Hessel.

Plaats reactie