• Toon onderwerp - Muziekcentrum Oostendorp

Contact Hulp voor ForumStarters Yamaha Tutorials Uitdaging vd Maand Café Foto's Forumdag 2011

Het is nu 21 jul 2018 06:42

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Muziekcentrum Oostendorp
Nieuw berichtGeplaatst: 09 sep 2008 23:33 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: T5-76, Pa4X-76, MOXF6. Hammond XE1
Hoi muziekvrienden,

Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een WLAN voor mijn Yamaha.
Na een paar vierkante ogen van het zoeken op internet en een bedroevend telefoongesprek met Yamaha-Nederland kreeg ik van Han de tip om contact met Muziekcentrum Oostendorp in Wezep op te nemen.
Ik stuurde om 23.48 uur gisteravond een mailtje en ik kreeg om 23.50 antwoord.
De WLAN wordt mij per post toegezonden zodra ik het verschuldigde bedrag heb overgemaakt.
Kijk zo kan het ook. Dit is Service met een grote S.

Hulde aan Muziekcentrum Oostendorp !! :duim: :duim:

Gr. Ben

Profiel Stuur privĂ©bericht  

Berichttitel: Re: Muziekcentrum Oostendorp
Nieuw berichtGeplaatst: 09 sep 2008 23:55 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: Tyros 2
Klopt! Die winkel was trouwens ook mijn eerste "gedacht". Zij boden destijds aankoopmogelijkheid met uitgestelde afbetaling. Helaas werkte dit niet met het Belgenlandje... Een of andere regelgeving met banken e.d. meer.
Geen aankoop bij "Henk" dus... maar toch wil ik bevestigen dat ik uit hun mailing kon afleiden dat er tenminste degelijke service geboden wordt. Iets wat ik van een bepaalde "grote" Vlaamse winkel absolĂșĂșt niet kan zeggen...

Nieuw berichtGeplaatst: 10 sep 2008 06:49 
VeelPoster
VeelPoster

Welk instrument bespeel je ?: Tyros3
Hoi Ben,

Fijn dat het gelukt is. Ook ik heb alleen maar positive ervaringen met de firma Oostendorp.
Heb daar nu 2x een keyboard aangeschaft, (PSR3000 en de Tyros2) en de begeleiding was en is!! nog steeds prima.
Op elke email verzoek of vraag wordt direct gereageerd, met duidelijke antwoorden, of ze nemen tel. contact met je op.

(Even voor de helderheid: ik heb geen enkel commercieel belang bij de fr. Oostendorp, ik schrijf dit alleen als zeer tevreden klant!)

Han

Nieuw berichtGeplaatst: 10 sep 2008 08:49 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: T5-76, Pa4X-76, MOXF6. Hammond XE1
Hoi Han,

Volgens mij heb jij aandelen. :laught:
Gekheid natuurlijk.
En jij nog bedankt voor de goede tip. :duim:

Gr. Ben

Nieuw berichtGeplaatst: 10 sep 2008 12:03 
Dat is nou precies de reden waarom mijn schonevader en ik bij
Henk Oostendorp onze keyboards hebben gekocht. :ok: :ok: :ok:
Wij gingen altijd naar een dealer in Twente, hebben daar best wel
veel geld achter gelaten door de jaren heen maar als je komt
om wat in te ruilen staan ze je aan te kijken alsof ze hun verstand verloren hebben.
Dat is bij de Fa.Oostendorp wel anders, ook na aankoop blijft de service perfect.

Nieuw berichtGeplaatst: 10 sep 2008 15:11 
Actief lid
Actief lid

Welk instrument bespeel je ?: yamaha tyros 4
Hallo Vrienden,
Hierbij wil ik ook even reageren op dit item.
Kocht altijd mij keybords bij Spanjaard in Alkmaar.
Tot ik mijn kn7000 wou inruilen op de tyros 2, als antwoord ruil niet in verkoop maar op internet.
Bij Oostendorp was ik binnen een paar minuten klaar, met prima inruil, zo kan het dus ook.
Verder heb ik ook dat goede gevoel gehad met v.Beveren in Gouda.
Groeten Freek

Nieuw berichtGeplaatst: 12 sep 2008 23:54 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Jammer dat Yamaha kennelijk niet altijd zo hard loopt wanneer je al eenmaal
iets hebt gekocht. Maar mijn ervaring is toch iets anders. Toen ik mijn 3000 kocht
kreeg je in bijna alle landen een USB>LAN adapter gratis, maar niet in België en Nederland.
Waarom....? Een raadsel. Een aantal maanden later hoorde ik via PSR forum dat de regeltjes
waren aangepast, Nederland en België kregen dit opeens ook gratis bij een nieuwe aankoop.
Ik heb een email gestuurd naar Yamaha Nederland en ik kreeg meteen antwoord, men zou de zaak even bekijken.
Weer wat later een email van hen dat het in orde zou komen en zo'n drie weken later werd het adaptertje gratis
via de post toegestuurd. Ze kunnen het dus wel.

Gr. Ernie

Nieuw berichtGeplaatst: 13 sep 2008 09:54 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Tyros3 XXL
Hallo vrienden,

Ik heb mijn S-900 bij de firma Oostendorp aangeschaft en hiervoor niets anders dan hulde, prima uitleg en ze nemen alle tijd voor hun klanten.
Ook mijn WLAN heb ik daar aangeschaft die bij de installatie eerst moeilijkheden gaf en nadat ik contact met Oostendorp had opgenomen hebben ze alle moeite gedaan om dat probleem op te lossen.
Het lukte me niet meteen en liet even niets meer horen, waarna ik van de firma Oostendorp zelf werd benaderd of het al gelukt was, ik mailde terug dat dat nog niet het geval was en kreeg daarna weer een mail met de juiste oplossing.
Dit noem ik nog eens service en ze krijgen van mij dan ook de warme douche die ze zeker hebben verdiend!!!!!!!!!!!!

Gr. van Gerrit

Nieuw berichtGeplaatst: 23 sep 2008 22:56 
Ja, helaas toch een negatieve noot over Muziekwinkel Oostendorp in Wezep.

Wilde onlangs mijn Hammond CX 20000 inruilen op een keyboard.
En ja : orgels zijn minder populair, je moet er een liefhebber voor hebben.
Ook begrijp ik heel goed dat ook de firma Oostendorp niet van de wind kan leven.

Maar de geboden inruilprijs was, ondanks het kleine mankement aan de Hammond, BEDROEVEND laag !
Ik ga geen orgel inruilen ver beneden de waarde.

Ik kom daar voorlopig niet meer, mede omdat ik dat bij een volgend bezoek blijkbaar niet mocht zeggen tegen H. Oostendorp (er waren geen andere klanten in de winkel )

Nieuw berichtGeplaatst: 25 sep 2008 16:55 
Ik ben blij dat ik zoveel positieve reacties lees op dit forum. Het doet mij deugd om waardering te krijgen voor de overuren die wij maken om klanten tevreden te houden.

Populaire orgels ruilen wij niet meer in, omdat het veel ruimte in beslag neemt en de vraag bijna 0 is. Daarom geven wij daar erg weinig voor terug, dat is een keuze die wij hebben gemaakt om onze krappe m2 zo efficiënt mogelijk in te delen. Als ik de klant zelf help, dan adviseer ik deze altijd om het orgel op marktplaats te zetten, omdat de klant dan wellicht meer kan vangen. Lijkt mij geen negatieve ervaring, meer een teleurstelling.

De laatste zin van Gerald snap ik niet zo goed. Zoals u kunt lezen maken wij er geen geheim van dat wij weinig meer voor orgels terug geven. Er kan natuurlijk wat mis gegaan zijn in de communicatie, waardoor we elkaar niet goed begrepen hebben.

MVG, Henk Oostendorp

Nieuw berichtGeplaatst: 26 sep 2008 01:10 
Hoi Allemaal,

Tja ik ben nog niet bij deze zaak geweest maar ben op de mailing van ze geabonneerd en wat ik daar in lees merk ik wel dat ze service verlenen.
Elke zaak kan soms mindere kanten hebben, tja dat ze niet erg op de inruil van een orgel zaten te wachten kan ik me wel voorstellen.
De markt voor orgels is gewoon door de jaren heen steeds meer weggezakt, mede door het keyboard wat vaak meer kan dan een orgel met een kleinere behuizing en prijs aldoch mijn persoonlijke mening is dat de meeste orgel sounds op diverse merken keyboards nogal tegen vallen.
Yamaha vind ik op dat punt niet zo heel overtuigend met zijn orgel sounds, zowel de PSR 400 en de 8000 en ook de orgelsounds op de 413 zijn erg mager te noemen.
Zelf met het draaien aan de knopjes kan ik er niet veel soeps van maken dat ik er blij van wordt.
Komt misschien omdat ik enkele jaren op een Philicordia orgel heb gespeeld en daar kon je ondanks zijn leeftijd(bouwjaar 1958.) prachtige orgelsounds uithalen.

Ik snap ook best het argument dat het je aan het hart gaat als je een orgel wilt inruilen dat deze minder oplevert dan hij waard is.
De grillen van de markt zijn nu eenmaal zo hard, daar kan een muziekhandelaar ook weinig aan veranderen.

Het is zeker te waarderen dat de handelaar zelf via dit forum nog even reageert, er zijn er maar weinig die dit doen.

Groetjes:Ramon

Nieuw berichtGeplaatst: 26 sep 2008 09:36 
Hmm. via dit forum ga ik geen ruzie maken, maar zeg gewoon eerlijk mijn mening.

Toen ik de Hammond CX2000 in wilde ruilen is door de verkoper aan iemand ,,achter,, gevraagd hoe of wat.
Er is toen een absurd lage prijs geboden.

Over te koop zetten op Marktplaats is toen helemaal niets gezegd.
Ook niet de volgende keer toen ik er was en tegen H. Oostendorp zei dat de firma wel erg lage inruilprijzen geeft.
De reactie hierop was dusdanig dat ik hetgene wat besteld zou worden thuis direct afgebeld heb.

Op dat moment waren er geen klanten in de winkel binnen hoorafstand.
Want een zaak bekritiseren terwijl de winkel klanten binnen heeft doe ik niet.
Tenzij ik onbeschoft behandeld wordt, dat was toen niet, zal fa. Oostendorp niet doen ook.

Heb veel later de Hammond op Marktplaats gezet, inmiddels van verschillende handelaren een veel hogere inruilprijs geboden gekregen dan van Oostendorp.
Iemand uit Belgie bood zelfs 3x de prijs van Oostendorp, helaas was dit nog ruim onder 1000,- euro.
Zoeken op internet leerde mij dat diverse muziekwinkels een Hammond CX2000 voor +/- 2200,- verkopen.

Voorlopig kom ik niet meer bij Oostendorp.
Met Oostendorp senior was het overigens beter zaken doen.

Wat mij betreft diskussie gesloten.
Natuurlijk mag Oostendorp het laatste woord.

Aanvulling 28-9-08.
Han : in deze rubriek worden ervaringen met muziekwinkels gevraagd.
Ik geef de mijne over Oostendorp.
Die is helaas, zeer negatief.

Laatst bijgewerkt door Gerald op 28 sep 2008 08:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Nieuw berichtGeplaatst: 26 sep 2008 10:40 
VeelPoster
VeelPoster

Welk instrument bespeel je ?: Tyros3
Hoi Gerald,

Voel toch even de behoefte om te reageren.
Als een zaak niet de door jou gewenste inruilprijs geeft is dat natuurlijk teleurstellend.
Maar je bent toch vrij om dit te weigeren en weg te gaan? Het kan soms best zo zijn dat een zaak op dat moment geen belangstelling heeft in jou Hammond. Deze worden nu eenmaal niet zo goed verkocht als een keyboard, en daar heeft zo'n zaak natuurlijk wel mee te maken. Het is dan jammer voor je, maar jij beslist tenslotte over wat je wilt hebben voor de Hammond.
Dan ga je weer weg en je zoekt een andere zaak. Dit heeft niets te maken met service van een zaak, of de klantvriendelijkheid. Om te voorkomen dat je een onnodige reis naar zo'n zaak maakt kun je altijd eerst via je email informeren naar de eventuele inruilprijs, toch?

Dat je via marktplaats een betere prijs kon krijgen is alleen maar plezierig voor jou. Ik hoop dat je het geld krijgt wat je in gedachten had.

Mijn ervaringen met de inruilprijzen zijn wel positief, (een PSR295 en een 3000 ingeruild bij de fr.Oostendorp) ofschoon ik ook wel meer had willen hebben voor mijn keyboard's, maar je moet wel reël blijven. Zo'n zaak moet je keyboard ook wel weer kunnen verkopen, en er dan weer garantie opgeven.

Han

Nieuw berichtGeplaatst: 26 sep 2008 15:15 
Mijn ervaring,

Beste muziekvrienden ik ben vorige week even naar wezep geweest om mijn yamaha xs8 te kopen ik moet zeggen toppie service alles was zo geregeld ze miste allen het stofhoesje maar ja die wordt zo snel mogenlijk toegestuurd.

Groetjes nico vlemmings

Nieuw berichtGeplaatst: 05 jan 2009 19:54 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Hallo.
Ik kan mij ook scharen in de rij van Oostendorp-fans. De service is prima en je wordt er correct en deskundig geholpen. Mijn nieuwe Tyros 3 heb ik er trouwens niet gekocht. Ik had een psr 3000 in te ruilen en Oostendorp kwam met de prijs niet eens in de buurt van de zaak waar ik uiteindelijk mijn Tyros gekocht heb. Bovendien was bij Oostendorp de levertijd veel langer. Ik gun iedereen zijn stukje brood, maar het verschil was te groot. De eerlijkheid gebiedt mij te vermelden dat Oostendorp er nog wat extra software en ondersteuning via de website bij geeft, maar ik ben met mijn "kale" Tyros 3 dik tevreden!
mvg
Jan

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]