|
Hallo allemaal,
Ben pas sinds gisteren lid van dit forum. ( Jammer dat ik het niet eerder heb ontdekt ) Mij gaat het tekstschrijven heel makkelijkaf,dus mocht je een keer verlegen zitten om een juiste,pakkende,vrolijke,droevige enz.enz. tekst, in het Nederlands in het Duits in het Engels, laat het me dan maar even weten. Ik schrijf teksten voor mezelf en mijn dochters ( we vormen samen een zanggroepje ) maar ook voor regionale artiesten en zelfs regelmatig voor een band in Belgie.
De compositie van een melodie wordt een ander verhaal. Ik weet precies wat ik wil, welk ritme, welk genre, de opzet enz. maar ik kan geen noot lezen en al bijna helemaal geen muziek maken.
Daar komt dus de expertise van één van de lezers met key-board ( synthesizer ) hier op deze site bij kijken. Ik heb de tekst voor een echte ouderwetse smartlap, zeg maar in de trend van "Achter in het stille klooster" van Mary Servaas gemaakt. ( Tranentrekker ) Daar wil ik dan zo'n hele langzame Engelse wals onder brengen ( snappen jullie een beetje wat ik bedoel ? ) Het mag ook die echte Corry & de Rekels huisstijl zijn zoals bijvoorbeeld "Zonder het te weten"
De tekst is als volgt :
Couplet 1 :
Een meisje liep ’s nachts door de straten, Op zoek naar d’r ouwe heer. Die had net haar moesje verlaten, En dat deed haar moesje zo’n zeer.
Zij liep, naar zijn cafeetje, En daar aan, de bar zag zij hem, Vertwijfeld, trok zij aan z’n jasje, En zij toen met tril in haar stem………
Refrein :
Pappie toe kom toch naar huis toe, Mama die huilt steeds om jou, Zij heeft verdriet, omdat jij haar verliet, Pappie toe kom nu toch gauw.
Pappie toe kom toch naar huis toe, Zie toch wat jij ons aan doet, Kom toch naar huis, want daar is toch je thuis, En kus mama dan is ’t goed.
Couplet 2 :
De vader keek neer, zag haar trillen, Met tranen op elke wang. ’t Verdriet van z’n kind moest hij stillen, Want wat was, zijn meisje toch bang.
Hij nam, haar in z’n armen, Och wat was, z’n kindje toen blij, Nu zijn zij, gelukkig, weer samen, Maar vaak denkt, hij aan wat ze zei……
Referein :
Zou iemand hierbij voor mij een hele mooie melodie kunnen maken, uiteraard met aan het einde het refrein nog een keer herhalen in een modulatie of zo en een mooie intro- en outro ?
Graag zie ik de reacties tegemoet en nogmaals, ben gaarne bereid voor jullie compositie's teksten te maken.
Groetjes,
Johan.