Gequantificeerde midi openen in musescore

Voor de thuis studio

Moderator: Eric

JB-keyboardsounds
Welk instrument bespeel je ?: keyboard
Contacteer:

Gequantificeerde midi openen in musescore

Ongelezen bericht door JB-keyboardsounds » 31 mei 2019, 15:11

Het volgende: na het opnemen van een midi-song heb ik deze via het keyboard gequantificeerd op maximaal kwart noten en daarna gesaved. Bij het openen in musescore zie ik nog 64ste noten etc staan. Maar dit wil ik dus alleen maar kunnen zien en kunnen printen met maximaal kwart noten. Weet iemand hoe je dat kunstje voor elkaar kan krijgen?

Groet

Jan
De 'muzieksleutel' is de toegang tot je eigen repertoire.

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.5
Contacteer:

Re: Gequantificeerde midi openen in musescore

Ongelezen bericht door André Lazeron » 31 mei 2019, 22:13

JB-keyboardsounds schreef:
31 mei 2019, 15:11
Het volgende: na het opnemen van een midi-song heb ik deze via het keyboard gequantificeerd op maximaal kwart noten en daarna gesaved. Bij het openen in musescore zie ik nog 64ste noten etc staan. Maar dit wil ik dus alleen maar kunnen zien en kunnen printen met maximaal kwart noten. Weet iemand hoe je dat kunstje voor elkaar kan krijgen?

Groet

Jan
Dag Jan,

je zegt dat je het gesaved heb,maar dat is niet zeker.(dat zou ik nakijken)
in ieder geval in musescore openen en selecteer alles, quantificeer in de juiste note. 1/4.1/8 etc.
zo moet het lukken.
ik heb op deze computer Musescore niet bij de hand,dus ik hoor graag hoe het afloopt.

groeten van André, :ciaoo:

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.5
Contacteer:

Ongelezen bericht door André Lazeron » 31 mei 2019, 22:23

André Lazeron schreef:
31 mei 2019, 22:13
JB-keyboardsounds schreef:
31 mei 2019, 15:11

Groet

Jan
Dag Jan,

je zegt dat je het gesaved heb,maar dat is niet zeker.(dat zou ik nakijken)
in ieder geval in musescore openen en selecteer alles, quantificeer in de juiste note. 1/4.1/8 etc.
zo moet het lukken.
P.S. bronnen geven weer dat een midi-sequencer beter is dan Musescore!

Hierbij:
As for "quantization", that term is not really entirely accurate with regard to MuseScore. Or at least, it doens't mean the same thing to a notation program that it means to a sequencer. MuseScore won't deliberately notate notes shorter than specified *if it has a choice*. It will round things off as appropriate if it can do so and still preserve the same sequence of notes and procession of beats, etc. But if you've got four equally spaced notes in a beat, those are going to be represented as sixteenths pretty much no matter what other options you choose. The algorithm is complex enough - and I don't understand it myself - that I can't say for sure what might be going on in this particular case. But it sure sounds like you've presented MsueScore with one of those types of cases - two notes within half a beat, there's no way to represent that using just eighths, so it gives up.

Dus geeft ie automatisch 1/64.
Probeer het in het gratis programma AUDIOCITY.

Ik heb op deze computer Musescore niet bij de hand,dus ik hoor graag hoe het afloopt.

groeten van André, :ciaoo:

JB-keyboardsounds
Welk instrument bespeel je ?: keyboard
Contacteer:

Ongelezen bericht door JB-keyboardsounds » 02 jun 2019, 16:54

Hoi André,

Bedankt voor de tips, maar helaas geen succes. De midi had ik inderdaad goed gesaved.
Als ik vervolgens open in musescore en de noten handmatig wil aanpassen loopt het programma vast en sluit af.

Audacity is bij mijn weten geen programma voor het zien/wijzigen van bladmuziek. Zie alleen track-sporen.

Nu probeer ik finale notepad.
En mocht iemand nog bruikbare tips hebben,.. dan zijn deze van harte welkom.

groet

Jan
De 'muzieksleutel' is de toegang tot je eigen repertoire.

Plaats reactie