• Toon onderwerp - Voorproefje nieuwe Wersi Pegasus Wing

Contact Hulp voor ForumStarters Yamaha Tutorials Uitdaging vd Maand Café Foto's Forumdag 2011

Het is nu 16 aug 2018 18:38

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voorproefje nieuwe Wersi Pegasus Wing
Nieuw berichtGeplaatst: 27 sep 2010 18:29 
BillyGates schreef:
@ Jos

Bedankt voor je info,

Vindt de Pegasus wel wat hebben en zou in de toekomst best eens een keuze van mij kunnen worden.

Hoe lijkt jou dit apparaat tov bijvoorbeeld een S910 of een Tyros ?

Is het denkbaar dat zo'n Pegasus uitbreidbaar wordt met een 2de klavier en dat er nog andere modellen gaan komen ?

Ik neem aan dat zo'n Abacus nu niet meer te koop is ?

Groet Roger.

Roger, het is denkbaar dat je de wing met een tweede klavier kunt spelen gaan, dat kan altijd via midi. Maar of dat door musicstore ook daadwerkelijk wordt uitgebracht ...... heb ik mijn twijfels over.
Tegenover een S910 of een Tyros zijn mijn mening de voordelen
groot touchscreen kleurendisplay, zeer makkelijke bediening, ik kan het echt weten hoor. Vanuit de OAs omgeving direct uit de windows ongeving werekn enorm voordeel t.o.v van bijvb. een abacus waar je eerst alles in OAs moet laden alverens je kan gebruiken. Aftertouch, echte realtime drawbars, Realdrums. Waves, mp3, midi , CD, DVD afspeelbaar. Degelijk toetsenbord met volle toetsen en light weighted.
Degelijke kast en hardware. Softwarematig kan het en zal het op den duur een abacus gelijke worden, dit door sounds en uitbreidingspakketten. Die kunnen worden gekocht en vrijgeschakeld door middel van een code.
De sounds afhankelijk van hoe ze zijn gesampeld. kunnen dus meerdere layers bevatten wat door een unieke sturing in de velocity tot hetzelfde leid als de super artic voices van de Tyros3 en 4. Veel vrijheid in het bewerken en afregelen intern zonder externe apparatuur. Nadeel op dit moment omdat het onbekend is , hoe wordt hij uitgeleverd? Moet je om hem super te laten klinken al meteen sounds of uitbreidings pakketten erbij gaan kopen??? Dan wordt hij tuurlijk terug duurder. Maar we zullen dit laatste snel weten .
groetjes: Jos

PS: abacus kan je nog wel aankomen,.......

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]