• Toon onderwerp - Ketron Audya.

Contact Hulp voor ForumStarters Yamaha Tutorials Uitdaging vd Maand CafÚ Foto's Forumdag 2011

Het is nu 23 okt 2018 17:50

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ketron Audya.
Nieuw berichtGeplaatst: 18 sep 2011 00:13 
Er wordt maar heel weinig over de Ketron Audya geschreven op het forum.
Ik weet dus niet of er wel bezitters zijn op het forum van een Audya.
Zo ja, laat eens wat los over jullie bevindingen.
Volgende week krijg ik een demo model thuis gezonden via Muziekhuis Dera om hem eens een week aan de tand te voelen en te testen.
Misschien wel een leuk verjaardags kadootje ( was de 16e september jarig dus dat moet nog kunnen )
Ik heb gelezen dat de software update compleet vernieuwd is met mooie sounds, styles enz...en ook om de kinderziektes te verwijderen uit dit keyboard.
Als ik de Audya heb getest dan kom ik erop terug om een klein verslag te doen over wat ik er van vind ook tegenover de Tyros 4 die ik nu zelf heb.

gr Barend

Berichttitel: Re: Ketron Audya.
Nieuw berichtGeplaatst: 18 sep 2011 11:31 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Ik heb bij een "grote muziekzaak in het midden des lands" een tijdje geleden een uurtje met een Audya gestoeid. Leuk keyboard met veel mogelijkheden. Toch blijft voor mij de T4 generiek nog steeds bovenaan staan in dit segment.
mvg
Jan

Afbeelding

Profiel Stuur priv├ębericht  

Nieuw berichtGeplaatst: 25 sep 2011 00:14 
Vandaag de Ketron Audya binnen gekregen om te testen.
Zwaar keyboard in een degelijk jasje...niet zo plastic als mijn T4.
Natuurlijk wel een nadeel als je een iets zwakkere rug heb en niet teveel wil sjouwen.
De drums zijn top...sommige ritmes mis ik dan echt wel op de T4.
Maar wat ondekte ik...style gekozen...elec piano ( ook met sommige gitaar geluiden ) erbij...spelen en..?...storing in de klank.
Een soort van ruis en of men een zak chips aan het kraken is.
Een zeer vreemde naklank wat niet goed is...keyboard opnieuw opgestart maar het blijft .
Niet bij elke style of sound....!
2 verschillende koptelefoons gebruikt maar hetzelfde probleem.
Anders had hij al vandaag weer terug op de post gegaan...nee we blijven even testen.
MP3 songs en wav files...ja transposebaar realtime om je orkestband in je eigen toonsoort te zetten.
Ook niet te veel want dan hoor je toch verandering van de koren dat bv een vrouw ineens een mannenstem heeft gekregen.
Sommige sounds zijn ook zeer goed maar mis toch wel de verfijning van bepaalde klanken.
Wat wel leuk is, je kan bv de bass of de akkoorden gedeelte of je drums van je midifile met een eenvoudige schuif weg halen of weer toevoegen.
Je hoef daar niet een of ander menu voor in.
Morgen sluit ik hem aan op een set aktive speakers om te horen of het niet aan de koptelefoon uitgang ligt.
Wordt vervolgt....

Nieuw berichtGeplaatst: 26 sep 2011 01:46 
Uitgetest vanwege storing in het keyboard.
De naklank blijft, ook op speakers.
Als ik nu al problemen ermee heb dan is de keuze al gauw gemaakt.
Ketron blijft nog steeds een keyboard op de markt brengen die niet af is.
Ik vergelijk de Audya met een verbeterde / opgepimpte SD1 met een ingebouwde Midjay module.
Plus : Sounds hier en daar verbeterd, sommige styles verbeterd, goede ombouw en degelijk, transpose van mp3 en wav files, degelijk klavier, realtime bass, drums of gitaar weghalen met 1 schuifje.
Min : Softwarematig nog niet klaar, storingen, zwaar, niet te snel willen overschakelen anders kan het fout gaan door haperen en niet goed de style opstarten, had voor zo'n prijzig keyboard meer spectaculaire dingen verwacht.

Nee helaas stuur ik hem morgen al weer retour, voorlopig geen Audya voor mij of men moet er nog heel wat aan doen om mij te overtuigen dat hij nu storingsvrij is.
Jammer, een gemiste kans van Ketron om eens goed voor de dag te komen met een goed keyboard zonder problemen.
Als jullie een keyboard op deze manier blijft uitbrengen heb je straks geen klant meer over die nog het risico wil nemen voor zo'n bedrag.
Zorg er eens voor dat een keyboard goed speelklaar en zonder fouten op de markt komt.

Nieuw berichtGeplaatst: 27 sep 2011 10:19 
TopPoster
TopPoster

Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Jouw verhaal ademt een gevoel van teleurstelling als ik het zo lees Barend. Heel begrijpelijk. Eigenlijk zijn we met de Yamaha's ook wel een beetje verwend, ondanks de ervaring van enkelen. :;):
mvg
Jan

Afbeelding

Nieuw berichtGeplaatst: 27 sep 2011 22:07 
Beheerder
Beheerder

Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Jammer Barend....

Door de storing dus eigenlijk niet lang genoeg kunnen testen?

Gr. Ernie

Nieuw berichtGeplaatst: 27 sep 2011 22:59 
Hallo Ernie,

Dat ook, maar als je probeert te spelen en je heb zo eenirritant bijgeluid, het idee van een gitaar die aangesloten zit met een storende kabel.
En dit op veel klanken, dan is het niet leuk testen meer en dan ben je er gauw klaar mee.
Waarschijnlijk is het fout gegaan met de update naar de nieuwe software versie.
Dat dacht Pedro Dera ook.
Ja en verder een mooi keyboard, had er iets meer van verwacht.
Ik kreeg af en toe het idee van, men heeft het keyboard af moeten krijgen en is men slordig met de nieuwe software geweest.
Sommige styles lijken niet af...rare intro's, het klint soms wat aan de slordige kant bv 4 tikken een rare roffel en hij begint.
En andere styles zijn weer supergoed....
Het is nu net of hij voor de helft klaar is en er nog wat aan de software gedaan moet worden.
We wachten het af en houden het in de gaten wat Ketron eventueel nog van plan is met de Audya.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Onbeantwoorde berichten | Actieve topics

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]