Zuiver zingen

Handige links mbt zangtechniek, tips & trucs, alles wat te maken heeft met zingen . . .
BartSr
Welk instrument bespeel je ?: geen enkel
Contacteer:

Zuiver zingen

Ongelezen bericht door BartSr » 13 aug 2009, 22:47

Voor hen die willen werken aan zuiver zingen, hier een link:

En dan gaat het me niet om de grappen (Vermaning dirigent, Muziekproefwerk),
maar met name om de onderwerpen

- Cursus zuiver zingen
- Harmonieën zingen en
- Boventonen zingen

Overigens: er is over het onderwerp "Zingen leren" op Internet veel meer te vinden: zie bijvoorbeeld

Er zijn vast wel (ook andere) leden die hier iets aan hebben..... :greenlaught:

BartSr

Ernie
Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Contacteer:

Re: Zuiver zingen

Ongelezen bericht door Ernie » 20 aug 2009, 23:51

Hoi Bart....

Dit soort tips kan ik altijd gebruiken :duim:

Dank en groetjes
Ernie
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....!

aliefeenstra
Welk instrument bespeel je ?: mijn stem en Tyros2
Contacteer:

Ongelezen bericht door aliefeenstra » 21 aug 2009, 00:14

hoi bart,

ik heb het idee dat deze links hier niet voor het eerst op staan, want ik heb ze toch al vaker voorbij zien komen :;): .

staan wel goeie tips bij, maar ik denk dat bijv.de ademhaling en ook het zuiver zingen niet zo via internet te leren valt. als je echt wat wilt is zangles toch een betere optie.

iemand moet je namelijk wel kunnen aangeven wat je goed doet (daarmee dorgaan dus) en wat je fout doet (zodat je dat verbeteren kunt).
voor je het weet leer je de verkeerde techniek en ben je dus verkeerd bezig.
en iets leren is moeilijk, iets afleren is nog veel moeilijker.

lieve groet, alie

RamonMM6

Ongelezen bericht door RamonMM6 » 21 aug 2009, 23:37

Hoi BartSr,

Nou bij een koor gaan zingen doet ook al wonderen, en met een beetje geluk heb je een goede dirigent die je allerlei tips geeft om na ruim 50 minuten nog goed te kunnen blijven zingen.

Veel dingen kan je van het internet wel afhalen maar bepaalde zaken zal je toch echt via zangles moeten leren onder de knie te krijgen.
Zoals Alie al terecht opmerkte.

Toch moet je wel muzikaal aangelegd zijn om te kunnen zingen, er zijn veel mensen welke dat vergeten en dan toch met tranen met tuiten weglopen bij Popstars of noem die andere programma's allemaal maar op.

En dan heb ik het nog niet eens over het publiek welke ook bepaald of je wel of niet kan zingen....

Groetjes:Ramon

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.
Contacteer:

Gehoor ontwikkelen!

Ongelezen bericht door André Lazeron » 18 nov 2009, 10:44

Beste Muziekvrienden,

Ik las hier ook al diversen boodschappen over koor,en inderdaad ,met name zingen in een koor ontwikkeld je gehoor!
Op mijn 16e jaar moest ik van Bep Ogterop(Toen bekend )op een koor zingen(zij was zelf dirigente daar).
Uiteindelijk waren het voor mij 3 koren geworden 5 jaar lang.
Daarom zou men zijn kind al jong op B.V. een kinderkoor moeten doen,je hebt er dan toch je hele leven een leuke hobby
aan(geld voor muziek ook natuurlijk).
Ik heb toch diversen keren meegemaakt dat mensen denken iets te kunnen en dan toch iets te kort komen,en dan ben je toch even te laat(Zie op de televisie,overigens ook voor het vermaak publiek)jammer en nemen ze iemand anders.

Dus allemaal op koor,krijgen ze ook weer een beetje mannenleden,Groeten van André

maestro

Ongelezen bericht door maestro » 23 feb 2011, 18:15

hoi forum vrienden

het is zoals alie zegt mijn kinderen hebben heel vroeg zang les gaan volgen op hun 8ste jaar al zijn nu 32 en 27 en ze leren nog elke week bij . goede ademhaling is heel belangrijk en het moet uit je buik komen er zijn veel zangers en zangeressen die zich echt forceren daar waar het absoluut niet nodig is. maar als niemand dat tegen hen zegt loopt het jaren later verkeert af en daar raak je nimmer van af van slechte gewoontes die je jaren al doet. dus een goede zang leraar en wat dixie doet wonderen
groetjes luc :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Anneke

Ongelezen bericht door Anneke » 23 feb 2011, 18:55

Volgens Mieke Werger .
Zanglerares van Frans Bauwer is er voor iedere letter van het alfabet een zangoefening .
Nou dan ben je wel even bezig om dat onder de knie te krijgen denk ik.
Zangles is nooit verkeerd.
Groetjes Anneke

Plaats reactie