Hobo samenspelen

Muziek gerelateerde Artikelen
Annexx19

Hobo samenspelen

Ongelezen bericht door Annexx19 » 11 mar 2017, 10:18

Hallo! Ik kreeg een vraag van een vriend van mij over het samenspelen met een hobo. Bij een gelegenheid speelde een orgel en een hobo samen, maar het geluid van de hobo was nét niet krachtig genoeg om voor iedereen echt goed te horen te zijn. Let op: gewoon amateurs, niks professioneels aan. En nog een Let op: Het is een grote ruimte. (Zo'n oude grote kerk) We hebben in onze contactengroep niemand anders in de buurt die ook hobo speelt, dus vandaar de vraag:

Met welk instrument kan een hobo samenspelen zonder dat de hobo overstemt wordt? (Dus dat je de typische klank van een hobo blijft horen) (en zónder direct versterking qua microfoon te gebruiken)
Misschien met een klarinet?

Ik ben benieuwd naar reacties!

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.
Contacteer:

Re: Hobo samenspelen

Ongelezen bericht door André Lazeron » 11 mar 2017, 18:49

Annexx19 schreef:Hallo! Ik kreeg een vraag van een vriend van mij over het samenspelen met een hobo. Bij een gelegenheid speelde een orgel en een hobo samen, maar het geluid van de hobo was nét niet krachtig genoeg om voor iedereen echt goed te horen te zijn. Let op: gewoon amateurs, niks professioneels aan. En nog een Let op: Het is een grote ruimte. (Zo'n oude grote kerk) We hebben in onze contactengroep niemand anders in de buurt die ook hobo speelt, dus vandaar de vraag:

Met welk instrument kan een hobo samenspelen zonder dat de hobo overstemt wordt? (Dus dat je de typische klank van een hobo blijft horen) (en zónder direct versterking qua microfoon te gebruiken)
Misschien met een klarinet?

Ik ben benieuwd naar reacties!

Hallo,

Een kerk is nou niet de plek voor een Hobo!
Die is gebouwd in een tijd voor kerkorgels,en als je dat toch wil wel versterking gebruiken.
En in deze tijd niet zo vreemd,anders zou ik een anderen ruimte zoeken om samen te spelen een
drogere concertzaal.

Groeten van Andre. :ciaoo:

Plaats reactie