Aanbieder professionele MIDI files

Tips, tricks, links, enz...

Moderator: Ernie

willrobben
Welk instrument bespeel je ?: Korg Pa4X76 Intl. + PaAS
Contacteer:

Aanbieder professionele MIDI files

Ongelezen bericht door willrobben »

Beste medemuzikanten,

Als nieuwe eigenaar van een Korg PA4X wil ik graag ook de ‘MIDI To Style Converter’ uittesten. Uiteraard het liefst met een professionele MIDI file. Google en anderen verwijzen me daarbij naar het Australische MIDI247. Heeft iemand daar ervaring mee? En zijn er andere aanbevelingen voor websites met uitstekende MIDI’s?

Dank voor jullie reactie.

Met vriendelijke groeten,
Will
Oud-ondernemer met vroegpensioen; na 15 jaar weer tijd om te musiceren. Korg PA4X76 intl. + PAas sinds september 2021.
Ben
Welk instrument bespeel je ?: Korg Pa4X-76: Nord Electro 6D 73
Contacteer:

Re: Aanbieder professionele MIDI files

Ongelezen bericht door Ben »

Hoi Will,

Ik doe zelf helemaal niets met MIDI, dus kan ik alleen maar herhalen wat ik gehoord heb op de diverse (int) fora.
De MIDI to Style converter heeft voor een goede werking absoluut top- kwaliteit MIDI-files nodig.
Alle gratis shit die je op diverse sites kan vinden leveren slechte of helemaal geen resultaten af.

En ook weer van horen zeggen verkopen ze die via onderstaande site uitstekende MIDI-files.

D.O.O.

Succes ermee.

Groeten
Ben
Bezoek ook eens mijn website, YT kanaal of SoundCloud
Bensel Muziek
YT kanaal
SoundCloud
willrobben
Contacteer:

Dank, Ben!

Inmiddels de PA4X76 enkele dagen in mijn bezit. En ik ben echt ‘flabbergasted’, totaal verbluft over de kwaliteit ervan. Wat een enorme kwaliteitssprong tov 15 jaar terug, sounds en styles etc. Heel bijzonder instrument!

Groet,
Will
Oud-ondernemer met vroegpensioen; na 15 jaar weer tijd om te musiceren. Korg PA4X76 intl. + PAas sinds september 2021.
jovers
Welk instrument bespeel je ?: Korg Pa4x-76; Roland VR-730, gitaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door jovers »

Zelf vind ik de midifiles van younique van uiterst hoge kwaliteit. Ik vind ze beter dan D O O. Younique maakt ze ook specifiek voor de Korg Pa4x. Ik heb er een paar gebruikt die ik heb omgezet naar style op de Pa4x. Dat werkt op zich goed, maar je moet ze nog wel aanpassen. Net als Ben gebruik ik nauwelijks midifiles. Mijn motto is: gebruik dan een CD-speler om muziek te beluisteren.

Groetjes,
John
:playguitar: :keyboard:
Ben
Contacteer:

Iedereen moet maar muziek maken op de manier die hij of zij leuk vindt. :ok: :ok:
Wel jammer dat veel mensen hier slechts over muziek praten. :greenlaught: :greenlaught:
Persoonlijk zou ik het leuker vinden als men ook eens iets laat horen of zien van hun kunnen. :wistle: :wistle:
Bensel Muziek
YT kanaal
SoundCloud
jovers
Contacteer:

Dag Ben, ik ben het helemaal eens met je dat iedereen muziek moet maken op zijn of haar manier. Ook het nivo van iemand is niet relevant. Wat relevant is, is dat iedereen die muziek maakt er plezier aan beleeft. Helaas zie ik vaak muzikanten (?) die een keyboard voor zich hebben staan en dan midifiles afspelen en dan net doen of ze die zelf spelen. Dat is wat ik bedoel het jammer te vinden en dan liever een CD opzet.

En wat betreft je opmerking om over zelf iets van zich te laten zien of horen van wat ze kunnen kan ik je meedelen dat ik dat heel erg lang heb gedaan. Als gitarist/zanger heb ik op vele podia, groot en klein, in binnen- en buitenland, gestaan en daar mijn kunnen vertoond. Nu ik, puur voor mezelf en voor mijn eigen plezier, naar de keys ben overgestapt, heb ik die drang absoluut niet meer. Wat ik nu doe is puur voor mijn eigen plezier. Het laten horen of zien wat ik kan geldt voor mij niet meer, die tijd heb ik gehad. Hopelijk is daarvoor ook begrip.

Iedereen die muziek maakt op zijn of haar manier en nivo en daarvan geniet, verdient respect. Ook diegenen die "meespelen" met midifiles of midifiles gebruiken bij hun spel als backing track.

Groetjes,
John

Ben
Contacteer:

Vreemd dat ik je in het circuit nooit ben tegengekomen. :wistle: :wistle:
Einde discussie wat mij betreft.
Bensel Muziek
YT kanaal
SoundCloud
jovers
Contacteer:

Ik wist niet dat je boos zou worden. Was zeker niet mijn bedoeling.

En ja, het circuit is/was groot. Wellicht andere muzieksoorten of regio's.

Wat mij betreft ook einde discussie, want het gaat nergens meer over!
John
willrobben
Contacteer:

Dank voor jullie reacties.

Inmiddels de ‘player’ in de PA4X getest met enkele MIDI’s en ik vind die songplayer he-le-maal niks. Ik heb de Korg gekocht om zelf muziek 🎶 mee te maken en niet om wat mee te fiedelen met ingespeelde nummers.

Zoals een van jullie al treffend zei: wil je muziek luisteren, koop dan een muziekspeler. Spijker op de kop :duim: .

Groet,
Will
Plaats reactie