een mening of reactie geven

Plaats je opmerking, suggestie, etc. met betrekking tot dit Forum
Barend

een mening of reactie geven

Ongelezen bericht door Barend » 27 jun 2020, 16:07

Ooit had ik een discussie met iemand...zijn kennis zingt ook...nou ja hij doet een poging om het leuk neer te zetten.
Wat moet je dan doen...zeggen van : goh dat klinkt leuk ...top...enz enz aan complimentjes...of eerlijk zijn en zeggen....jeetje...ga aub dammen of klaverjassen want dit is zo slecht....klink voor geen meter...( kan eventueel op een subtielere manier )
Je wil zo'n persoon niet kwetsen toch ?....hoewel ik vind dat het soms wel gezegd moet worden als bescherming voor die persoon. ( hij trad namelijk op )

Zo is het ook soms op dit forum...er zijn hele goede....minder goede....en slechte...er wordt een song geplaatst of het nu zang of keyboard of gitaar is...maakt even niet uit.
En dan komt het : voor zijn doen is het goed....voor sommige andere ook die bv niet hoger zijn in zijn niveau...
Voor andere klinkt het : zeg maar matig of slecht.
Men plaatst dan een reactie meestal dat ze het goed vinden...maar krijg soms het gevoel dat men dat neer zet om degene niet te kwetsen als hij "netjes gezegd" zeer matig of slecht speelt of zingt.
Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken....
Vind het namelijk ook jammer dat er nog maar in het algemeen weinig mensen reageren als iemand iets post.
Als men er een paar x iets erop zet en er komt bv geen reactie dan zeg je de 6e x laat maar.
Meestal reageren dezelfde mensen....mis ook een hoop forumleden die vroeger ook allemaal mee kletsten....reageren...de koffiebar...en enz.

Ik hoop op een leuke discussie :ciaoo: Barend

Eric L
Welk instrument bespeel je ?: Yamaha PSR s670 en gitaar
Contacteer:

Re: een mening of reactie geven

Ongelezen bericht door Eric L » 27 jun 2020, 17:03

Laten we voorop stellen dat we allemaal (niet negatief bedoeld) amateurs zijn.
Zelf ben ik altijd wel enthousiast, ook wat anderen doen.
Soms klinkt het ene beter dan het andere.
Jouw versie van I am, I said vind ik echt bere sterk.
Soms matcht een lied goed met een bepaalde stem, en, tja en soms is het gewoon wat minder maar dat neemt niet weg dat ieder op zijn /haar niveau presteert.
Verder is het zo dat dit een openbaar forum is.
Reageren kan / mag maar hoeft niet natuurlijk.
Maar het belangrijkste is dat men plezier aan zijn / haar hobby beleeft en het kan delen met anderen!
♪ ♫ Iedere vogel zingt zijn lied ♫ ♪

Ernie
Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ernie » 27 jun 2020, 19:14

Ik begrijp het wel Barend,

En het is soms ook moeilijk om een eerlijk commentaar te geven. Niet iedereen kan dat of durft dat.
Het kan negatief overkomen omdat niet iedereen weet hoe je zaken kan moeten/kunnen omschrijven
zonder (onbedoeld) iemand te kwetsen. En kwetsen is weer het laatste wat je wil.
Ook ik reageer soms niet omdat ik niet weet hoe ik het moet omschrijven, ik kan niet simpel schrijven van :
"Joh, wat was dit slecht", want hier heeft iemand waarschijnlijk zijn best op gedaan?
(BTW: Dit wil niet zeggen, dat wanneer ik niet reageer, dat ik het bij voorbaat slecht vind, ik moet mijn tijd verdelen.) :laught:

Ik ben het sowieso met je eens dat er in het verleden meer muziek werd gepost.
Er werd meer gelachen, vooral in het Praatcafé dat uiteindelijk zijn deuren moest sluiten vanwege gebrek aan belangstelling.
Maar het waren gouden tijden met zelfs enkele forumdagen. Daar denk ik nog met weemoed aan terug! En ook ik mis een aantal leden van destijds. Maar tijden veranderen, mensen veranderen, kijk maar om je heen. En dus ook verandert ons forum.
Voor de oudjes misschien niet altijd ten goede, maar voor de nieuwkomers is het misschien juist weer Top?
De tijd zal het ons leren vrind! En laat ik maar afsluiten met de woorden van Barry Stevens: "Vooral Doorgaan". :duim:

Gr. Ernie
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....!

Barend

Ongelezen bericht door Barend » 27 jun 2020, 23:07

Oke....gelukkig...ik kan me er heel goed in vinden...en dat is ook wat ik bedoel...je bent amateur of gewoon voor de leut....of wie weet zijn sommige beroeps dat weet ik niet.
En iemand kwetsen zoals Ernie zegt dat wil niemand...en daarom dimdam ik ook wel eens met een reactie te zetten....dus ik ben gelukkig niet de enigste...
Ook ik maak fouten of in mn uitspraak of net naast de noot... en qua spel op mn keyboard heb ik zelden wat geplaatst ( gauw eens doen )
Maar ben blij om dit te lezen....zoals ik zei...men is nooit uitgeleerd en dat geld op elk hobby of vak gebied.

gr Barend

Eric
Welk instrument bespeel je ?: Tyros 5/76
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 27 jun 2020, 23:18

Hoi Barend,

Dat is inderdaad een mooi onderwerp die vele richtingen uit kan.
Voor mezelf probeer ik toch wel steeds iedereen te 'beoordelen' op zijn niveau voor zover ik over beoordelen mag spreken.
Net zoals de meesten wil je niemand gaan kwetsen. Toch probeer ik steeds mijn mening te geven (waar dan wel al eens een pb op volgt :wistle: ).
Ik realiseer me goed dat niemand graag mindere commentaar leest, anderzijds ben ik ook realistisch genoeg om té positieve reacties 'down to earth' te lezen.
De forumtijden van weleer die zijn al enige tijd voorbij - heb er heel recent nog over gehad met een 'oud-gediende'. Het is niet anders en gelukkig zelfs was er nog een Ernst die op een dag in allerijl de forumsoftware mocht upgraden anders was er van een forum zelfs geen sprake meer.
Ik kan alleen maar hopen dat mensen zoals jij nog vaak langskomen met hun nummers.
(Zoals je kon merken vond ik al meteen al 'iets minder' en het lag niét aan een goedkope hoofdtelefoon :greenlaught: 'Beyer Dynamic DT770' is niet van dien aard dat het rommel is :;): )
Ik zie zo nog wel enkelen die frequent aanwezig zijn en daar kan ik alleen maar blij om zijn... Nou ja in de meeste gevallen toch :greenlaught:
Wat voor richting het forum zal uitgaan weet niemand. Het enige waar ik op sta is respect voor voor elk zijn prestatie op zijn of haar niveau.
En als mijn reactie wat 'minder' lijkt, m'n respect blijft even groot.
Mooi om dit eens aan te kaarten Barend... :duim:
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Ernie
Welk instrument bespeel je ?: PSR S950
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ernie » 27 jun 2020, 23:29

Mooi stukje Baas :duim:
En nee, ik accepteer je niet echt als baas Eric :rlol:
Maar ik accepteer je op zeker wel als vriend! :duim:
Laat ons maar lekker op deze voet doorgaan!

Gr. Ernie
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....!

Ben
Welk instrument bespeel je ?: Korg Pa4X-76, Korg Liverpool
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ben » 28 jun 2020, 09:58

Hoi mannen,

Een interessante discussie die we - vaak achter de schermen - al vele malen gevoerd hebben.
Ik kan wel een heel verhaal ophangen, maar dat zou niets wezenlijks aan deze discussie toevoegen.
Ik ben het voor 99,9 % met jullie eens.

Groeten
Ben
Bezoek ook eens mijn website, YT kanaal of SoundCloud
Bensel Muziek
YT kanaal
SoundCloud

live muziek
Welk instrument bespeel je ?: Tyros 5-Gitaar-Accordeon en meer
Contacteer:

Ongelezen bericht door live muziek » 28 jun 2020, 12:57

Wat jij zegt klopt helemaal Barend, de reactie,s zijn idd bedroevend er word amper gereageerd,
Als ik wat post dan weet ik eigenlijk al wel wie er reageren terwijl dat 4 jaar geleden wel anders was.
IK vind dat je gewoon moet kunnen zeggen wat je er van vind op een normale manier.
Opbouwende kritiek is altijd goed maar negatief ook daar leer je van.
Ik weet ook wel dat mijn genre bij de meeste niet in de smaak valt maar over smaak valt niet te twisten.
IK vind het jammer dat er te weinig animo is ik had graag een forum dag willen meemaken.
Verder post ik om de 14 dagen meestal een nummer dat is ook minder dan voorheen als ik zie,dat een nummer
een paar honderd keer bekeken is en dan 6 reactie,s dan denk ik ook waar doe je het nog voor,
Maar wil toch iedereen die het forum draaiende houden bedanken ,want er staat hier een geweldig info op.
Muziek beschrijft het gevoel,wat het hart niet zeggen kan.

Eric
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 29 jun 2020, 11:10

live muziek schreef:
28 jun 2020, 12:57
... de reactie,s zijn idd bedroevend er word amper gereageerd,
Als ik wat post dan weet ik eigenlijk al wel wie er reageren terwijl dat 4 jaar geleden wel anders was...
Hoi Hessel,
Neem van me aan dat dit in àlle jaargangen zo was. Zelfs op het hoogtepunt waren de reacties niet gelijklopend met het aantal 'views'.
Vergis je evenwel ook niet i.v.m. die 'view-teller'. Daarin zitten bv zoekopdrachten via Google.
Iemand die jouw titel(song) zoekt kan bv op jouw topic terechtkomen.
Dat kan dus net zo goed iemand zijn die totaal niets met het forum te maken heeft. Vergis je dus niet met die tellers...
We hebben zelfs een aantal 'zoekbots' uitgeschakeld om die reden. Zevenmijlslaarzen hoeven we hier nu ook niet... :laught:
Doe maar gewoon jouw ding verder, de vaste bezoekers weten welke beperkingen je kent en hebben dan ook het grootste respect voor je bijdragen.
:duim: :welkom:

live muziek
Contacteer:

Ongelezen bericht door live muziek » 29 jun 2020, 21:26

Dat is altijd fijn om te horen Eric bedankt voor de feetback. :duim:

Barend

Ongelezen bericht door Barend » 30 jun 2020, 00:08

Nou mensen...ik vind het leuk om dit allemaal te lezen...
Las dingen waar ook ik niets van wist...zoals bv die view-teller
Ben blij dat het toch een leuke discussie is geworden en dat je misschien best wel eens kan zeggen wat er mis is.
Die persoon kan er ook weer wat van opsteken.
Bv als je een song speelt en er missen wat akkoorden dat je dan gerust kan zeggen...goh ik hoor dat je wat vergeet en leg het bv uit.
Daar leert men wat van...of zoals men pas zei...Barend het is wat onverstaanbaar...of geluiden iets te hard...daar leer ik weer van.
Een ieder alvast bedankt voor de meningen...

gr Barend

live muziek
Contacteer:

Ongelezen bericht door live muziek » 30 jun 2020, 09:05

Barend schreef:
30 jun 2020, 00:08
Nou mensen...ik vind het leuk om dit allemaal te lezen...
Las dingen waar ook ik niets van wist...zoals bv die view-teller
Ben blij dat het toch een leuke discussie is geworden en dat je misschien best wel eens kan zeggen wat er mis is.
Die persoon kan er ook weer wat van opsteken.
Bv als je een song speelt en er missen wat akkoorden dat je dan gerust kan zeggen...goh ik hoor dat je wat vergeet en leg het bv uit.
Daar leert men wat van...of zoals men pas zei...Barend het is wat onverstaanbaar...of geluiden iets te hard...daar leer ik weer van.
Een ieder alvast bedankt voor de meningen...

gr Barend
En zo is het ook Barend we hebben weer wat geleerd dankzij jou poging,en dat is het vaak, soms moet je gewoon dingen zeggen
En dan daarbij zijn wij gewoon amateurs met een leuke hobby. :twofingers: :ciaoo:

Eric
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 06 jul 2020, 09:10

Zo is dat :laught:

Ik mag echter van ons voormalig heethoofd niet meer 'muggesiften', maar feetback is met een "d".... :greenlaught: (oeps, doe ik het nu toch...)
(en 'muggesiften' was eigenlijk ook niet OK maar dan ben ik weer aan het muggenziften... :wistle: )

live muziek
Contacteer:

Ongelezen bericht door live muziek » 06 jul 2020, 13:45

Eric schreef:
06 jul 2020, 09:10
Zo is dat :laught:

Ik mag echter van ons voormalig heethoofd niet meer 'muggesiften', maar feetback is met een "d".... :greenlaught: (oeps, doe ik het nu toch...)
(en 'muggesiften' was eigenlijk ook niet OK maar dan ben ik weer aan het muggenziften... :wistle: )
Lekker belangrijk zeg :twofingers: :wistle:

Eric
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eric » 06 jul 2020, 13:57

:greenlaught:

Plaats reactie