Haperend geluitd op PSR e363 bij afspelen vanaf iPad

Gebruik van Registraties, Styles, Multi-Pads, Tweaken van Voices, Tips & Trucs, Updates, Handleidingen, Yamaha-links etc.

Moderator: Ernie

evekites
Welk instrument bespeel je ?: ukulele, gitaar
Contacteer:

Haperend geluitd op PSR e363 bij afspelen vanaf iPad

Ongelezen bericht door evekites » 21 feb 2018, 10:59

Ik ben nieuw op dit forum. Speel zelf klassiek gitaar en strum wat op een Ukulele. Heb geen ervaring met keyboards en/of midi.

Mijn dochter heeft deze week een Yamaha e363 keyboard gekregen en ik heb deze aangesloten op een iPhone, een iPad en een Macbook. Ik heb daarvoor de USB host aansluiting op het keyboard gebruikt met een USB A-B kabel. Voor de iPhone en iPad heb ik de (originele) Apple Camera Connection Kit Lightning gebruikt.

Ik heb alles aan de praat gekregen.

Als ik speel op het keyboard dan registreren de iPhone, iPad en Macbook de toetsaanslagen.
Als ik een track van de iPhone, iPad en Macbook afspeel, dan hoor ik dit op het keyboard.

De noten van de iPhone en het Macbook klinken goed op het keyboard, die van de iPad absoluut niet.

De noten van de iPad klinken heel erg vervormd, alsof de noten haperen. Ik heb trouwens de vliegtuigmodus uitgezet, zoals in de handleiding stond.

Bovenstaande geldt voor Garageband maar ook voor twee Yamaha apps die ik heb geprobeerd. Dus wel goed geluid op keyboard wanneer ik vanaf iPhone en Macbook afspeel, maar vervormd/haperend bij gebruik van de iPad.

Wie heeft er tips.

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.
Contacteer:

Re: Haperend geluitd op PSR e363 bij afspelen vanaf iPad

Ongelezen bericht door André Lazeron » 21 feb 2018, 23:30

evekites schreef:Ik ben nieuw op dit forum. Speel zelf klassiek gitaar en strum wat op een Ukulele. Heb geen ervaring met keyboards en/of midi.

Mijn dochter heeft deze week een Yamaha e363 keyboard gekregen en ik heb deze aangesloten op een iPhone, een iPad en een Macbook. Ik heb daarvoor de USB host aansluiting op het keyboard gebruikt met een USB A-B kabel. Voor de iPhone en iPad heb ik de (originele) Apple Camera Connection Kit Lightning gebruikt.

Ik heb alles aan de praat gekregen.

Als ik speel op het keyboard dan registreren de iPhone, iPad en Macbook de toetsaanslagen.
Als ik een track van de iPhone, iPad en Macbook afspeel, dan hoor ik dit op het keyboard.

De noten van de iPhone en het Macbook klinken goed op het keyboard, die van de iPad absoluut niet.

De noten van de iPad klinken heel erg vervormd, alsof de noten haperen. Ik heb trouwens de vliegtuigmodus uitgezet, zoals in de handleiding stond.

Bovenstaande geldt voor Garageband maar ook voor twee Yamaha apps die ik heb geprobeerd. Dus wel goed geluid op keyboard wanneer ik vanaf iPhone en Macbook afspeel, maar vervormd/haperend bij gebruik van de iPad.

Wie heeft er tips.
Ja, sorry hoor maar een I-pad is totaal niet geschikt voor opnames!
Het krijgt teveel data te verwerken
Hou het by je mac book (midi+audio)en als je er een MP3 van hebt Kan je het wel afspelen op je pad!
Trouwens dat haperen noemt men Latency :wistle:

Groeten van André. :ciaoo:

muziekmaker
Welk instrument bespeel je ?: Yamaha/Wersi/Hammond/Eminent
Contacteer:

Ongelezen bericht door muziekmaker » 22 feb 2018, 12:11

Ik heb een compleet orgel (Galileo) op een iPad draaien, aangestuurd door een T4 en geen spoor van vervorming en latency.
De wereld zit in je hoofd...
(no matter where you are; there you are...)
Afbeelding

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.
Contacteer:

Ongelezen bericht door André Lazeron » 22 feb 2018, 17:21

muziekmaker schreef:Ik heb een compleet orgel (Galileo) op een iPad draaien, aangestuurd door een T4 en geen spoor van vervorming en latency.
Dag Jan,

Ja dat had ik niet gezegd ,maar het kan ook de driver zijn!
En die USB keyboard wil de geluiden gebruiken,bij jou zijn zij al aanwezig!

Groeten van André, :ciaoo:

Plaats reactie